FAQ

1. Bestelling en betaling
1.1 Wat is de levertijd?
1.1.1 Levertijd per leverancier
1.2 Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?
1.3 Kan ik mijn bestelling in Arnhem afhalen?
1.4 Welke betaalmogelijkheden heb ik?
1.5 Ik wil bestellen namens een bedrijf. Hoe kan ik dat het beste doen?
1.6 Hoe kan ik het beste vanuit het buitenland bestellen (als bedrijf)?
1.7 Hoe gebruik ik een cadeaubon om een online bestelling te betalen?

2. Verzendkosten
2.1 Wat zijn de verzendkosten per bestelling?
2.2 Ik bestel een product waarbij geen verzendkosten in rekening worden gebracht (bijvoorbeeld de actie: tijdelijk geen verzendkosten op een bepaald product of productgroep). Wat zijn dan de verzendkosten van mijn totale bestelling met meerdere producten?
2.3 Zijn 'tijdelijk geen verzendkosten'-acties alleen geldig in Nederland? Geldt de actie dan ook voor bezorging op één van de Waddeneilanden?

3. Retourneren
3.1 Ik wil graag een artikel retourneren. Wat moet ik doen?
3.2 Wanneer kan ik een artikel retourneren?
3.3 Retourneren van een verkeerd of een beschadigd artikel. Hoe werkt dat?
3.4 Retourneren in onze winkel. Hoe werkt dat?
3.5 Retourneren per post. Hoe werkt dat?
3.6 Ik wil een artikel ruilen. Kan dat?

4. Garantie
4.1 Wat is de garantietermijn op mijn aankoop bij Baptist Arnhem (winkels en webwinkels)?
4.2 Hoe maak ik aanspraak op de garantie?
4.3 Wat gebeurt er als een defect niet onder garantie valt?

1. Bestelling en betaling

1.1 Wat is de levertijd?

Baptist Arnhem is van dinsdag tot en met zaterdag geopend. Wij hebben vrijwel alles wat in de webwinkel staat op voorraad, wat ervoor zorgt dat bestellingen snel verstuurd kunnen worden. Onder normale omstandigheden heeft u het dan ook binnen enkele dagen in huis en vaak zelfs de volgende dag!

Wanneer de levertijd anders is, bijvoorbeeld wanneer een product tijdelijk is uitverkocht, laten wij het u zo spoedig mogelijk weten per telefoon of per e-mail.

Als uw bestelling bestaat uit meerdere artikelen met verschillende levertijden dan versturen we de bestelling in zijn geheel indien we verwachten dit binnen enkele dagen te kunnen verzenden. Heeft één of meerdere producten een langere levertijd, dan sturen we de beschikbare producten vast op en sturen de rest kosteloos na.

Een product dat tijdelijk niet op voorraad is, kunt u wel gewoon bestellen in de webwinkel. 

U kunt ook voordat u bestelt, informeren naar de levertijd via e-mail of telefoon.

1.1.1 Levertijd per leverancier

Op dit moment hebben veel van onze leveranciers een lagere bezetting en productie. Hierdoor lopen de levertijden van veel producten op. Onderstaand is beschreven wanneer we bepaalde producten weer verwachten. 

Laguna levertijden zijn erg wisselend. De levertijd vermelden we per machine/product op de website.
Lie-Nielsen kan de komende maanden niets aan ons leveren. De beperkte productie gaat geheel naar hun interne markt.
Pfeil levertijden zijn onbekend. De leverancier kan niet aangeven welke producten we wanneer kunnen verwachten. 
Record Power levertijden zijn erg wisselend. De levertijd vermelden we per machine/product op de website.
Sjobergs levertijden zijn erg wisselend. De levertijd vermelden we per werkbank/product op de website.
Veritas levertijden zijn onbekend. De leverancier kan niet aangeven welke producten we wanneer kunnen verwachten. 

Heeft u (andere) vragen over levertijden? Mail dan naar verkoop@baptist.nl.

λ Terug naar boven

1.2 Zijn de prijzen inclusief of exclusief btw?

Vrijwel overal staan de prijzen vermeld in zowel inclusief als exclusief btw. Staat er ergens slechts één prijs, bijvoorbeeld bij een aanbieding, dan is deze prijs inclusief btw.

λ Terug naar boven

1.3 Kan ik mijn bestelling in Arnhem afhalen?

Jazeker, u bent van harte welkom! Tijdens de bestelling kunt u aangeven hoe u uw bestelling wenst te ontvangen. U kunt dan kiezen om het in onze winkel in Arnhem te komen afhalen. Vanzelfsprekend betaalt u dan geen verzendkosten. U dient uw bestelling bij afhalen in de winkel te betalen of betaalt van tevoren via de website (handig wanneer iemand anders het voor u afhaalt). Wanneer u uw bestelling ophaalt heeft u de mogelijkheid om extra uitleg te krijgen. Ook schenken wij graag een kop koffie of thee voor u in!

λ Terug naar boven

1.4 Welke betaalmogelijkheden heb ik?

U komt uw bestelling afhalen in de winkel van Baptist. Dan kunt u betalen middels:
- pinbetaling;
- Visa of Mastercard of;
- contant.
Let op! Wij accepteren geen VVV-bonnen meer.

Heeft u gekozen voor thuisbezorging van uw bestelling? Dan zijn uw betaalmogelijkheden:
- betaling via iDeal of Mistercash (België);
- betaling met creditcard (Mastercard of Visa);
- betaling via Paypal of;
- een overboeking vooruit op onze bankrekening. Wanneer u heeft gekozen voor deze betalingswijze, ontvangt u na de bestelling de betaalgegevens per e-mail. De bestelling wordt verzonden na ontvangst van de betaling.

λ Terug naar boven

1.5 Ik wil bestellen namens een bedrijf. Hoe kan ik dat het beste doen?

U kunt uw bestelling het snelst plaatsen door te betalen via iDeal of met een creditcard. De betaling wordt dan direct verwerkt en daardoor kunnen wij uw bestelling ook direct afhandelen en verzenden.

Bent u niet in staat om met iDeal of creditcard te betalen? Kies dan voor vooruitbetaling. U ontvangt dan na de bestelling een factuur met de betaalgegevens. Zodra het bedrag door ons is ontvangen, wordt uw bestelling direct afgehandeld en verzonden. Een overboeking via de bank duurt doorgaans een paar dagen, het bestelproces duurt daarom langer.

λ Terug naar boven

1.6 Hoe kan ik het beste bestellen vanuit het buitenland (als bedrijf)?

Een bestelling vanuit het buitenland verloopt op dezelfde wijze als een bestelling vanuit Nederland. Verzending buiten Nederland levert alleen hogere verzendkosten op. Deze kosten ziet u tijdens het bestelproces, vóórdat de bestelling definitief is geplaatst.

Plaatst u een bestelling namens een bedrijf buiten Nederland (en binnen de EU), dan kunt u gewoon het bestelproces doorlopen. Bij het invullen van uw btw-nummer wordt deze automatisch gecontroleerd. Bij betaling wordt dan de prijs exclusief btw getoond. U ontvangt een factuur, waarop de btw niet verrekend wordt.

Let op! Vul het btw-nummer juist in (zonder spaties,streepjes en punten), bijvoorbeeld zoals BE012345678 of DE012345678. Onjuist is bijvoorbeeld BE.012.345.678 of DE 012 345 678.

λ Terug naar boven

1.7 Hoe gebruik ik een cadeaubon om een online bestelling te betalen?

1. Bij het afrekenen kiest u voor de optie “Ik betaal vooruit en maak handmatig het bedrag over.”.
2. 
Vermeld bij opmerkingen: “Ik betaal € [bedrag] met cadeaubonnen”.
3. 
Rond uw online bestelling af.
4. Bij het overmaken vermindert u het totaalbedrag met het bedrag van uw cadeaubonnen.
5. 
De cadeaubon(nen) dient u naar ons te sturen per post (vermeld uw ordernummer s.v.p.). Dit is op eigen risico!

Baptist Arnhem BV
t.a.v. webwinkel
Vlamoven 32
6826 TN Arnhem

6. Uw bestelling wordt opgestuurd zodra de betaling én de cadeaubonnen door ons ontvangen en gecontroleerd zijn.

λ Terug naar boven

2. Verzendkosten

2.1 Wat zijn de verzendkosten per bestelling?

De verzendkosten worden bij elk product vermeld en worden automatisch berekend, behalve wanneer u kiest om de bestelling in Arnhem af te komen halen. In de meeste gevallen zijn de verzendkosten € 4,90.

Per bestelling (met meerdere artikelen) wordt er één keer de hoogste verzendkosten berekend. Bestelt u bijvoorbeeld een zaag en een schaaf, dan betaalt u dus € 4,90 verzendkosten. Ook als u meerdere schaven en/of boeken bestelt, zullen de verzendkosten in dit geval € 4,90 blijven.

Wordt de bestelling in het buitenland geleverd, dan zijn de verzendkosten hoger. Hoeveel hoger wordt aangegeven zodra u het land aangeeft waar de bestelling naar verzonden mag worden.

Enkele voorbeelden:
Nederland     België           Duitsland
€ 4,90            € 7,90             € 7,90
€ 19,00          € 39,00           € 39,00

Waarom geen gratis verzending? Dit is heel eenvoudig. De kosten die gemaakt worden voor het verzenden (PostNL verstuurt helaas niet gratis) moeten betaald worden. De meeste webwinkels rekenen deze kosten door als een soort opslag in de verkoopprijs van de producten. We kunnen onze producten best allemaal net iets duurder maken en daarmee doen alsof we geen verzendkosten rekenen - zoals meestal gebeurt bij andere webwinkels.

Dit vinden wij echter oneerlijk. Op deze manier worden klanten die meerdere artikelen bestellen namelijk gestraft, omdat er aan hen eigenlijk dubbele verzendkosten worden berekend. De webwinkels die geen verzendkosten rekenen, verdienen dus zonder dat u het doorheeft op de 'gratis verzending'. Wij houden de kosten liever open en eerlijk!

λ Terug naar boven

2.2 Ik bestel een product waarbij geen verzendkosten in rekening worden gebracht (bijvoorbeeld een actie: tijdelijk geen verzendkosten op een bepaald product of productgroep). Wat zijn dan de verzendkosten van mijn totale bestelling met meerdere producten?

Bij een speciale verkoopactie van Baptist.nl voor een bepaald product of productgroep waarbij tijdelijk geen verzendkosten in rekening worden gebracht geldt het volgende: de gehele bestelling wordt zonder verzendkosten verzonden, mits de verzendkosten van elk ander product uit de totale bestelling niet hoger zijn dan de verzendkosten van het actie product.

Voorbeeld:
De actie is: geen verzendkosten op tuingereedschap.

Situatie 1:
Bestelling bestaat uit:
Houtklover (tuingereedschap, normaal € 4,90 verzendkosten, in actie periode € 0,00 verzendkosten) + Houtdraaibeitelset (met € 4,90 verzendkosten). In dit geval blijven de verzendkosten € 0,00.

Situatie 2:
Bestelling bestaat uit:
Houtklover (tuingereedschap, normaal € 4,90 verzendkosten, in actie periode € 0,00 verzendkosten) + Huishoudtrap (met € 19,00 verzendkosten). In dit geval zijn de verzendkosten € 19,00.

2.3 Zijn 'tijdelijk geen verzendkosten'-acties alleen geldig in Nederland? Geldt de actie dan ook voor bezorging op één van de Waddeneilanden?

Acties met tijdelijk geen verzendkosten gelden alleen voor Nederland. Wanneer de actie niet geldig is bij bezorging op één van de Waddeneilanden wordt dit vermeld bij het betreffende artikel. Dus wanneer er niets bij staat, geldt de actie ook voor de Waddeneilanden.

λ Terug naar boven

3. Retourneren

3.1 Ik wil graag een artikel retourneren. Wat moet ik doen?

U kunt een artikel binnen 14 dagen na ontvangst bij Baptist.nl aanmelden voor retour. Een retourartikel kunt u (gratis) afleveren in onze winkel in Arnhem of u kunt het artikel retourneren per post (retourkosten zijn voor eigen rekening).
Gebruik voor een snelle afhandeling van uw retourartikel altijd het retourformulier!

Meer informatie vindt u op de pagina 'Retourneren'.

λ Terug naar boven

3.2 Wanneer kan ik een artikel retourneren?

Retourneren is mogelijk, indien:
- het artikel compleet, onbeschadigd en in originele staat is;
- de originele verpakking van het artikel onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk);
- en u in het bezit bent van de contant-factuur (uw aankoopbewijs).
Uitgesloten van het retourrecht zijn o.a. speciale bestellingen, maatwerk, cadeaubonnen, tijdschriften, dvd’s en boeken. (zie de Algemene voorwaarden van Baptist.nl, artikel 8)

Meer informatie vindt u op de pagina 'Retourneren'.

λ Terug naar boven

3.3 Retourneren van een verkeerd of een beschadigd artikel. Hoe werkt dat?

Heeft u een ander artikel ontvangen dan hetgeen u heeft besteld (een verkeerd artikel)? Of heeft u een beschadigd artikel ontvangen? Neem dan z.s.m. contact op met Baptist Arnhem. Wij zorgen er dan voor dat u zo snel mogelijk een nieuw exemplaar of het juiste artikel zult ontvangen. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht, de retourkosten worden vergoed.

Meer informatie vindt u op de pagina 'Retourneren'.

λ Terug naar boven

3.4 Retourneren in onze winkel. Hoe werkt dat?

- Print het retourformulier, vul deze in en neem deze mee naar de winkel.
- Neem de contant-factuur (uw aankoopbewijs) of kopie hiervan altijd mee.
- In de winkel zal een medewerker uw retour aannemen.
- Na goed ontvangst van uw retourartikel zal het aankoopbedrag (excl. verzendkosten) uiterlijk binnen 14 dagen zijn teruggeboekt op het rekeningnummer (IBAN) dat u op het retourformulier heeft ingevuld.

Meer informatie vindt u op de pagina 'Retourneren'.

λ Terug naar boven

3.5 Retourneren per post. Hoe werkt dat?

1. Na aanmelden van de retour print u het retourformulier uit en vult u deze volledig in.
2. Pak uw retourartikel met het retourformulier én uw aankoopbewijs of een kopie hiervan in voor verzending. Verzending per post is altijd voor risico van de verzender. Zorg voor een degelijke verpakking. Frankeren is niet nodig i.v.m. het sturen naar een antwoordnummer. De kosten hiervan worden aan u verrekend bij de terugbetaling.
3. Het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten zal uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de aanmelding van de annulering zijn teruggeboekt op het rekeningnummer (IBAN) dat u heeft ingevuld op het retourformulier.

Retouradres:
Baptist Arnhem
t.a.v. retour webwinkel
Antwoordnummer 1229
6800 VB Arnhem

Meer informatie vindt u op de pagina 'Retourneren'.

λ Terug naar boven

3.6 Ik wil een artikel ruilen. Kan dat?

Wilt u een online bestelling omruilen? Neem dan eerst contact met ons op. Na overleg wordt het retourproces in gang gezet. Na het retour ontvangen van de om te ruilen bestelling wordt de nieuwe bestelling opgestuurd. Eventuele kosten zullen worden verrekend. Krijgt u geld terug dan zal dit op uw rekening teruggestort worden, moet u bijbetalen dan krijgt u een betaalinstructie via de e-mail en wordt er een factuur bij uw bestelling gevoegd.

De kosten voor het retourneren zijn voor de klant. Dit wordt in het geval van omruilen verrekend met de tweede zending.

In onze winkel kunt u een product direct omruilen (dus geen retourkosten). Om er zeker van te zijn dat het artikel wat u wenst op voorraad is, kunt u het beste het nieuwe artikel eerst bestellen op Baptist.nl. Kies bij het afrekenen dan voor “Afhalen in de winkel”. Het artikel wordt dan voor u gereserveerd en ligt klaar als u uw aankoop in de winkel komt omruilen.

Meer informatie vindt u op de pagina 'Retourneren'.

λ Terug naar boven

4. Garantie

4.1 Wat is de garantietermijn op mijn aankoop bij Baptist Arnhem (winkel en webwinkel)?

De garantietermijn op uw aankoop bij Baptist Arnhem is in de meeste gevallen minimaal 1 jaar. Uitzondering hierop zijn artikelen met een beperkte houdbaarheid, boeken en DVD’s.

Voor bepaalde merkartikelen wordt door de fabrikant een langere garantietermijn geboden. Dit staat aangegeven bij desbetreffend artikel of in de documentatie die u ontvangt bij aankoop van dat artikel. Merkartikelen waarbij u een langere garantietermijn krijgt (na registratie) zijn bijvoorbeeld: Mafell, Metabo, Festool, Fein en Record Power.

λ Terug naar boven

4.2 Hoe maak ik aanspraak op de garantie?

Het is belangrijk dat u zich bij een defect onder garantie van een bij Baptist Arnhem aangeschaft artikel contact hierover opneemt met Baptist. Klik hier voor de contactgegevens van Baptist Arnhem. Zorg er altijd voor dat u uw aankoopbon of ordernummer kunt aantonen.

Zorg bij een aanvraag per e-mail er tevens voor dat u een gedetailleerde omschrijving geeft van het defect en indien nodig met één of meer foto’s van het defect. Na ontvangst van uw e-mail wordt uw aanvraag in behandeling genomen en zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen een week na ontvangst van uw melding) neemt Baptist contact met u op.

λ Terug naar boven

4.3 Wat gebeurt er als een defect niet onder garantie valt?

Baptist streeft te allen tijde naar een passende oplossing bij een defect van uw aankoop. Het is uiteraard mogelijk dat een defect niet onder garantie valt. In dat geval zullen we de herstel- of vervangingskosten eerst met u overleggen, voordat wordt overgegaan tot verdere actie.

λ Terug naar boven

Heeft u een andere vraag, neem dan contact met ons op.

λ Terug naar boven